Saturday 13 August 2011

#52 SAHUR...sorang... :(

Good morning Malaysia!!! selamat bersahur semue :)


Aku baru selesai makan..
nasi goreng +  air masak = sahur


terime kasih kawan kerane berjaye kejutkan aku bersahur...


situasi sahur di maktab :
-kawan kejutkan, aku bangun...
-aku kejutkan kawan-kawan yg lain, semue tak mau bangun...
-aku sahur sorang-sorang...


situasi sahur kat rumah :
-mak / abah kejutkan sahur, aku bangun..
-aku kejutkan abang & adik-adik, diorang liat nak bangun...
-aku kejut jugak, sebab mak dah masak, so, diorang bangun..
-makan same-same... :)


kat maktab neh, kawan yg kejutkan...
kalau kawan tak kejutkan, hah, jgn harap nak bangun ler aku ni..
tapi bile dah bangun neh, makan sorang-sorang plak...
tak same macam kat rumah...kan?
kat rumah, malas macam mane pon, kene bangun jugak semue...
sebab mak suruh semue makan sahur...
kat maktab neh, gerak kawan, kawan plak nak tido..hahahaa..


as for the conclusion,
sahur beramai-ramai sangat menyeronokkan...
sahur sorang-sorang, kenyang..tapi, tak bersemangat :(
kan?? jawapannye adalah 'ye'




,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
p/s : terime kasih kawan,gerak aku sahur, len kali gerak lagi...hahaha..so, kepade kawan-kawan yang lain, sile lah bangun sahur...itu sunnah :) dan sebaik-baik sahur, adelah dgn kurma...


O_o : sebenarnye, saje nak cerite yang aku belum berkesempatan bersahur dengan family lagi Ramadhan kali ni :(











No comments: