Sunday 7 August 2011

#43 PUASE KE-6 :(

6 August 2011...huhuu...sepatutnye ade kat rumah aku skunk neh..


uwaaa!!! aku masih di maktab, x balik umah....
yela...aku da gtaw en kenape aku x balik..huhuu..


hari neh cuti, so, xde ape sgt la aku nak cerite, sebab, aku tido!
hahahaaa..nikmatnye tido kat kawasan "bukit" neh ...kui3..
pagi tadi pown aku gerak roomate bangun sahur..
awal gak lah, pukul 4 uh aku masak nasik..hehee..


*time sahur tu jugak aku tau nenek kepade kawan aku meninggal dunie, takziah buat keluarge mereka, same2 lah kite sedekahkan, 
Al-Fatihah...semoge rohnya dicucuri rahmat..amin..*


pas masak nasik, aku goreng ler 2 bijik telur..
hah, cukuplah aku & fatihah..
makan..makan..makan....Alhamdulillah..kenyang.. :)


dan hari neh, aku asyik terbayang-bayang keadaan kat rumah!
huh, agak sedih neh..anak rantau..meme lah! :(
xpe2...rayenantiakubalik!!!!!!!!!


fuiyo!!! sunyi beb maktab hari neh...
yela2..sedie maklom kan ramai yg balik...
serius aku jelez!!!!! tapi xpe, aku berjaye kawal emosi..hahaa..
dgn ade nye roomate aku bersame-same...kui3...
same-same tak balik...hohooo...


lam pukul 5:30 p.m kami masak....uwaa!!!telur masak kicap je!




huhuuu..ini pown suda cukup baik...Alhamdulillah...
aku bersyukur masih mampu makan telur,
kalau lah aku duk kat negare2 miskin macam sesetengah hambe Allah yg lain tu, entah ape lah yg aku makan sekarang ek?
::insaf::


ecely, bile kat rumah, kite makan telur goreng,
itu rase biase...tapi bile aku duk kat maktab,
makan telur goreng uh rase cam sedih jewp, 
huh! belagak betol! hohooo....
xdelah belagak, cume terbayang jewp mak aku masak sedap2 kat umah en..sebab tu ar...hehee....mak!!nak gulai tempoyak!


okelah, ape2 pown, bersyukurlah dgn ape yg ade..
tu semue rezeki kan...Allah da tetapkan semue..
insyaAllah, semoge Allah murahkan rezeki kite..aminn..


tatatataaaaa.....
take care
salam...... :)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
p/s: kepade sape2 yg berade di rumah, aku jelez korang balik!huhuuu..mak! nantikan kepulanganku..ngeee~~~

















No comments: