Sunday 21 August 2011

#59 : macam-macam jadi :

Assalamualaikum...ini siaran ASTRO!!
yela...see d title lah! macam-macam ..hahahaa..


Salam Ramadhan dari aku untuk kau, kau, kau semue!!! :)
dah 2 hari i tak update blog neh...ok fine..aku busy..huhuu..
so, memang patot la pown entry aku kali ni macam-macam ade..
aku nak tulis...macam-macam...hahaha... 
even kau rase x menarik pown! ade aku kesa?


aku pown dah ase besar dah kepale neh ha...
ceyhhhh..macam banyak memikir la kunun..kui3...


fine2..proceed to d next part : beberape hari neh, aku dapat macam-macam..not macam-macam hadiah la! tapi, macam-macam . . .


1. Kadang, ade yg menggunekan kate2 pujian untuk menghine
2. Ape yg berlaku esok, kite x mungkin tau, tp, kite tau yg kite kene              bersedie sebelum hari esok datang..
3. Kite memang takkan dapat tutup mulut orang.Yela..mulut orang, pandai2 diorang la nak jage sepatutnye..
4. Sekali kite melangkah, memang susah nak patah balik..
5. Kejahilan akan buat kite tersalah langkah...
6. Kalau kite banyak tolong orang, insyaAllah rezeki kite dimurahkan, ikhlas tu penting..
7. Be true to yourself...
8. Tak semue orang mampu buat perkare yang mampu bagi kite
9. Semue yang jadi kat kite, ade hikmah nye..
10.Tak mudah untuk berubah, nak terime sesuatu perubahan pon tak mudah jugak...
11.Kadang-kadang, walaupun perkare tu kecil, tapi, kalau hati kite dah terase, tetap terase..
12.Senyum memang kompem satu penawar!
13.Cakap kene pakai otak...
14.Kalau org bercakap dgn kite, sile dengar..jangan interrupt percakapannye walaupun kamu tak setuju...
15.Kalau ade orang x pandai nak berbicara dgn baik, jgn terus marah, sile jawab dgn bicare yg baik, supaye die sedar bagaimane cara bercakap yg sebenar..
16.Mengingatkan org lain adelah salah satu care untuk mengingatkan diri sendiri...


betol tak?? dan jawapannye ialah 'ya!'


ape yang aku tulis, memang datang dari hati,
so, tak perlulah nak tanye plak berape lame aku mengarang ayat!
okeh? paham semue kan...


bile aku tulis, lagi aku rase puas...
and, aku tak rase nak upload ape2 gambar kat entry neh..
sebab, aku nak kau fokus kat ape yg aku tulis..
not to focusing to d images (if i put it here)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
p/s : hati manusie memang lain-lain...


yg benar,
MUNIRA ANUAR























2 comments:

Afiq Aiman Aznan said...

betul3,.

tp yg ke 16 tu mcm penah dengar je la,. ekeke

Munira said...

ciss..dan2 je penah dengar..haishhh...truthly from my heart..kui3....ahhaaaa!