Monday, 18 July 2011

#25 | you never know why I choose this path |

Korang sedar tak?

aku sedar, kadang2, bile aku makan sesuatu,
tak semestinye makanan tu aku suke,
tak semestinye makanan tu favourite aku dari dulu lagi..
tapi, aku makan jugak...makan banyak2....
sampai semue orang ingat makanan tu memang fevret aku...
at last, aku suke makan makanan tu.... :)

same jugak bile aku buat sesuatu,
tak semue bende yang aku buat setiap hari,
setiap mase, siang, malam tu atas pilihan aku...
kan? korang mane tau...sebab, korang bukan AKU...

walau aku tau, ape yg aku buat tu,
x mungkin semue orang dapat buat...
peluang yg x mungkin orang lain dapat...
tapi kenape aku???

rase nye aku tau kenape...
maybe sebab..., 
destiny is calling me...it said,"you are meant to be here"
sebab tu lah aku kene terime...
sape bole lawan takdir beb??

| I'd blaming on nobody |

sebab, yang melangkah tu kaki aku...
yang berlari, jatuh, tapi bangun semula tu aku...
bukan orang lain....
bukan dia, dia dan dia.....
bukan sape-sape...no others..it is me!

one fine day,
aku akan rase jugak hikmahnye... :)
sebab aku percaya pade setiap ape yg berlaku kat kite,
semuenye ade hikmah.... :)

kenape nak salahkan org lain??
sebab, kalau bukan aku yg memilih untuk melangkah,
aku takkan sampai pown..
tapi, sekarang ni, aku yg pilih untuk langkah ke sini...
memang aku...
tapi aku tau, ini pilihan tepat... :)

lagipun, bukan aku buat bende yg x menjamin mase depan...
kerje mulia taw yg aku buat neh...terbukti..
jadi, aku x perlu susah payah nak lari...
sebab nak lari pon dah x boleh...

hikmah tu kite akan dapat rase bile kite sungguh2..
usehe, rajin...dan betol2 nak...kan???
itu bagi akulah...tapi,
berubah pon 1 bende yg sgt susah jugak!

jadi, jgn ingat kite boleh dapat semue bende yg kite suke...
kadang2 bende yg kite x suke tu la yg terbaik untuk kite...

aku tak tipu hati aku,
tapi, aku tengah didik hati aku...

terime kasih..pade yg membantu... :)
saye hargai...sangat! :)

kalau ade yg pandang aku sebagai lemah..
terime kasih banyak-banyak..
aku tak marah pon...kecik hati sikit lah :(
sebab, aku taknak jadi yg terhebat,
bile aku jadi yg terhebat,
orang akn pandang aku sebagai berlagak pulak nanti...

betol tak? typical Malaysian...kan??hahahaa...most of them...
aku pon Malaysian lah..aku tau.. :p

| biar aku jadi, "biase-biase je" |       -itu lebih baik-

ada paham???bagus kawan-kawan...
aku tulis neh memang untuk bagi korang paham..
bukan untuk peningkan kepale korang...hahahahaa...

so, tiru macam saye...bagus sgt ke kau tu Mun??errgh...

perlu untuk aku mintak diri sekarang....
ok2..aku tau korang tak jemu bace karangan aku kan??
hahahaa...aku memang nak puji diri sendiri pon...
macam korang x penah buat! wakakakaa..

so, that's all for this gloomy-evening-rain will falling down-

yeargh!!! aku kompem akan tulis lagi...
korang plak? kompem akan bace lagi..kan??hahaha..
ok fine! aku gurau...x nak riak..huhuuu...

take care of your..erm..yarh, everything!!
tataaaaaaaaaaaa........
salam...

..................................................................................................

p/s: manusie semuenye adelah same di sisi ALLAH...yang membezakan kite hanyelah iman dan taqwa....

p/s: aku belum makan aiskrim lagi...and kamu semue jugak..so, korang kene tunggu..insyaAllah....hehee.. ^_^













2 comments:

shida said...

anda di tag here..tq

http://luvabenbaby.blogspot.com/2011/07/pencarian-url-paling-unik.html

MUN said...

what it is about???contest camne neh ek cik shida