Monday 4 July 2011

#9 yeyeah KL!!!

hye..hye..hye...saye MUN!!! nak cerite lagi...hehehe..


ASSALAMUALAIKUM...apa habaq hangpa semua???
ceq taw la hangpa semua sehat belake haihh.....alhamdulillah :)


aku agak kurang sehat ngat neh..uwaaaa!!!! flu..sakit tekak...
wahh..tapi sempat lagi uh aku g sukerie kat KL uh....
hah...hangpa jgn duk wat x gheti na...ceq habaq mai pasai KUALA LUMPUR...bukan KUALA LIPIS ok???hahahaha....


hihihiii...ecely, aku nak citer la kat korang en yg aku baru balik dari KL neh haa...huhuu..fergghhh..agak puas hati n tenang hati la jugak neh...yola..menghilangkan stress en tadi....terime kasih kepade Syazana, Syafiq, Hafeez, Imanuddin, Taqi...coz...diorang la yg berjalan-jalan ngn aku tadi..huhuu....ops, syauqi jugak...walaupon sekejap jew die ngn kitorang td.....wokeh...u all...made my day!!!


erm..sronok jalan2 tadi..tp en, x puas gak r coz tadi ade gak ag barang yg x terbeli..huhuu...alorhh..xpe ah, len kali...insyaAllah....
aku ecely byk beno nop beli tadi..tp x berkenan..pah 2 memikirkan yg kene berjimat cermat neh en...so, xpe ah...byk ag mase....kui3...


haa....tadi tym kitorang makan kat mcD...~terpakse walaupon fobia..ngeee~ ade 1 peristiwe yg aku sebenonye x pernah sangke akn jadi kat depan mate aku..huhuu.....cite sedih ni beb...baek korang nanges..baru r nmpak cam menghayati sikit..ngeh..ngeh..


critenye gini....


time kitorang tengah sedap duk borak2 kat 2nd level mcD uh en,datanglah sorang budak kecil...myb umo dye lbey kurang 6 or 7 taon r en...erm mybe....aku tgk muke anak kecil uh nampak la cam budak 2 seorang budak yg baik..yelaa..budak2 en...x berdose....kan?


budak 2 datang dgn bawak buku surah Yassin di tangan nye...ermm...pelikkan???tapi..baguskan budak 2???dah la muke suci..bwk plop ayt2 suci...:) ok2..aku ngaku la yg mule2 aku x prasan pown kemunculan budak kecil 2 kat meja tmpat kitorang makan uh...lepas 2 aku dgr Imanuddin brcakap ngn budak 2..baru la aku sedar...n pandang budak tu...


adusss..sadiss...aku sedih beb tgk muke budak yg suci macam 2...rupe2 nye dye dtg nak mintak makanan uh...haiyaa..manyak sedih ma....dye nak ayam...huh, ayam goreng aku dah abih dikokak oleh aku n d geng...memang la ayam aku uh x tinggal tulang jew ag, tp xkan la aku nop kasi kat budak 2 sisa2 yg kitorg da mkn en...hmm...sian nye kat adik tu..sedih beno asenye..sebak uh trase r sikit kat hati aku neh...huhuu...


pas 2 kitorg pown kasi r kat dye fries...n air coke aku...byk ag air tu...smge dye hilang r dahage dye en..aminn...pas 2 terus dye pergi..aku nmpak ade gak r 2 org lagi budak sebaye dye turun sekali ngn dye time tu....


hah???ape pendapat korang???ermm...gini..kitorang pagi tadi baru jewp duk cakap sal sindiket pengemis kanak-kanak...hmm..aku bukan la nak buruk sangke kat budak tu..tapi, aku tgk pakaian budak 2 kemas jewp..mesti r ade yg uruskan dye...siap bawak Yassin segale..kompem la ade org yg suruh..huh, teruk nye org tu...


aku ase sebak sikit bukannye ape...cume tetibe terfikir, budak tu datang mintak makanan,maknenye, budak tu mesti x diberi makan en lau btollah dye dari sindiket pengemis kanak2..yela..lau x, xde la budak tu lapar sampai mintak kat orang...ya Allah...x sangke tol la ape yg aku slalu tengok dalam tb a.k.a television, jadi kat depan mate aku...insaf :(


lagi satu, cube korang bayangkan, kitorang da kasi makanan kat budak tu, erm..insyaAllah dapat isi perut dye yg lapar uh, tapi..kitorang x kasi duit kat dye...duit???so what??? hmm..xde la en..sindiket cam tu en mesti r aim diorang adelah nak dapatkan duit dari hasil kanak2 tu mengemis...bile budak2 tu x dapat bawak balik duit???ape jadi??hmm..besenye, yg aku tau, ketue sindiket uh xkan bagi budak2 tu makanan..or..mybe dorang akn pukul budak2 tu...


semoge kanak2 tu semue dilindungi..amin.....


aku neh..da sampai kat maktab pown..still xley lupe la kejadian tadi uh..walaupon kejadian uh mungkin biase berlaku kat mane2 bandar pown...tapi, aku tetap xleyh nak lupekan bnde tu cam 2 jew..haishhh...bayangkan la adik2 korang kene cam 2...sedihnye...takot la aku bile pikir bende2 camni..huhuu....


tu lah...kite neh makanan berlebih-lebih...x abih makan...erm..ayam goreng tadi aku da buang kat tong sampah...yang budak2 tu plop sampai sanggup minte-minte kat orang...maklom lah..budak2 kan..mesti r diorang teringin nak mkn fastfood yg femes cam tu...


same-same lah kite fikir...jangan la membazir...ramai lagi orang kelaparan kat luar sane..yewp! kat luar sane..kat tempat di mane byk sgt bnde2 pelik n peristiwe2 yg kite x sangke akan berlaku...
bnde2 tu semue bole wat kite insaf..ingat ye....insyaAllah..kite same2 lah ingat mengingati...


-ade banyak bende kat dunie ni yang bolah mengajar kite macam2..bole bagi kite pengajaran...dats y la org kate jauh perjalanan luas pengalaman...so..travel lah...bole dapat lalui macam2 perkare..bnde2 tu semue akan jadi pengajaran n mendatangkan keinsafan pade diri kite...pengalaman adelah guru yg terbaik utk kite!


oklah..ni je yg aku nak cerite malam neh....
nunite semue...
tataaaa...
take care....
salam.....







No comments: