Wednesday 13 July 2011

#15 HIDUP MEMANG INDAH!

salam 1 MALAYSIA!!!!!


wahhh..giler semangat aku..sekarang dah pukul 2:36 a.m
huh..bakpo aku xsei tido lagi neh???haiyaaa...
mate..mate...please!!!!!


tapi xpe...sabar jap ek wahai mate ku yg c Acap tu kate macam pakai lens...ahhaa!! apekah???hahaha...wa x pakai lens...wa takde dwet nak hias mate wa ok..kui3...thankz Acap!! I consider it as a compliment..ngeh3....


erm...mate!!kite sume ade mate kan..dgn mate ni lah kite bole wat macam2...haa...yg kaki skodeng!!anda berhak terase..wakakaka...dengan mate yg kite ade ni lah jugak kite dapat lihat betape indahnye hidup kite kan...hmmm...


seperti biase...bersyukurlah...sebab kite dapat jalani hidup yg indah....wahhhh..indahnye..wowwww!!!!


nak tau kenape aku kate hidup ni indah???
aku rase korang pon tau kan...yeah!!kompem!!!
sebab..aku rase...I never lived alone....betol kan?
ye..betol sesangat la weh...aku dapat rase yg sentiase ade orang dengan aku...THANK YOU DEAR!


korang rase indah ke kalau duduk sorang2 hah??
huh, kalau aku lah kan, eerghhh..giler x best!!!
yela..maksud aku bukan la duduk sorang2 tu duduk atas kerusi sorang2, maksud aku, mane kite pegi pown, mesti x berseorangan...


"I just realized, though sometimes, there's no one with me, but I am not alone"


tau x, bende2 macam ni, aku akan terpikir bile aku ade masalah..hahaha...time xde masalah xde lah plak aku nak cakap camni...erm...sedarlah!!!!ngeee~~~


aku cakap macam ni sebab....
time aku ade masalah, aku akan rase sangat2 kosong kat sekeliling aku..tapi...sebenarnye tak...ade yg bersame aku...
korang pown tau kan???yup!tepat....KAWAN.....
memang pown..kawan2 aku memang selalu ade dgn aku...


haa...pernah x korang rase sunyi walaupon ade orang kat sekeliling korang...huhuu..aku penah!!
aku rase cam tu bile aku x bercakap dengan orang..hah..thats why la aku akan selalu bercakap..hahahaha...


ecely, bile kite ade masalah, automatically kite akan cube untuk tidak bercakap dgn org lain kan???xtau lah plak kalau korang x macam tu..but for me..yeah!!that is the best way...
tapi..sepatotnye ingatlah, kite ade kawan untuk kongsi masalah kite...bile kite kongsi dgn org lain, at least, beban tu akan kurang..kan???ye..memang betol..sebab aku dah rase..ngee~~~


tapi, kadang2 kite x boleh jugak harap yg kawan2 kite akan sentiase dapat selesaikan problem yg menghantui hari2 korang uh..sebab..kawan2 korang tu pown mungkin ade masalah mereka sendiri kan...


so, kamu mesti selalu ingat, kawan2 x mungkin akan sepanjang mase boleh bersame-same dgn kite...tapi, harus diingat, ALLAH sentiase ade...ALLAH memang sentiase ade utk kite mengadu..segale-galenye...ALLAH tahu semue...


jadi, jgn pernah rase keseorangan kalau tibe2 kawan2 x dapat bantu selesaikan masalah kite..jgn pernah rase sunyi bile there's no one to talk to...don't ever feel like no one care about you....because ALLAH will always be with us....


bile kawan2 takde dengan kite, ingat, kite ade ALLAH yg akan sentiase dengar ape yg kite nak mengadu...bile kite rase sedih, ingat, kite ade ALLAH  untuk kite bagitahu ape yg berlaku, sebab ALLAH tahu semue...


bile kamu rase buntu, mintak lah pertolongan ALLAH...jgn pernah rase yg ALLAH tak dengar ape yg kite mintak...ALLAH Maha Mendengar....


tapi ingat, jgn sombong waktu kite senang!
ingat ALLAH selalu...panjatkan kesyukuran ke atasNya...sebab...semue yg berlaku kat dunie ni, semuenye datang dari Allah...dan ALLAH penentu segal-galenye..ok???


insyaAllah...aku nak ingatkan diri sendiri jugak neh...sebab..manusie memang mudah lupe..tapi, ALLAH x pernah lupe..jadi, sangatlah malu kalau kite lupe pada ALLAH....sentiaselah mengingati ALLAH....aminn....


I'll never stop to remind myself....because i know that i'll always forget.....semoge diampunkan...


tataaaaa..take care...
salam............



No comments: