Friday 2 September 2011

#64 SHOPPING RAYE!!!!

ASSALAMUALAIKUM..W.B.T...

hai semue! wah..walaupon aku agak2 x update blog neh da lame, tp masih lagi kelihatan seperti baru di polishhhh..whahaha.. :) 

okeh2, aku nak cerite kesah shoping aku neh..hehe..start dari :

27/8/2011
yeyeah!!masih bulan Ramadhan..aku dah berade di rumah..wahhh..kire memang nak wat preparation untuk raye la en..ngeh3..huh, kalau tengok my Mama, busy sesangat la weyh..yela businesswoman la en..ngeh3..wat kuih raye tempahan org..

tapi, time 27 Ogos neh, mak memang x wat kuih, coz da plan nak shoping raye..tp xde la pegi jaoh2 en, x sampai KUALA LUMPUR pon..hahaha...so, we went to Mentakab..hah, layan la the store Mentakab dan butik2 sekitarnye..ngeh3..ops,terjumpe member maktab plak kat The Store tu..hohoo...

haa,macam2 taw kerenah nak beli baju raye neh, dgn adik2 ku..haishh..kemain lagi..Mustang la, Kiko la, Levi's lah,Snails, pebende ntah lagi..Bonton ape segale uh..ish3..aku yg pening..ikot korang la nak ape2 pon..settle kat sane, stop solat zohor, then, gerak ke Temerloh plak..hah, lagi la aku jadi giler, sume baju aku nak..ops..mak & abah yg bayar..ferghhh..bukan baju raye jewp, baju tak raye pon aku sapu...heheh..peluang..peluang..

tp, tetibe teringat, kene bersederhane..huhuu..namun begitu, agak tak puas hati ag neh, gerak ke Jerantut..err, boleh tahan gak baju kat sane..sapu lagi lah!hohoo...huh, ni la penangan raye, lau x raye, xdelah aku berie-rie nak beli baju2 kurung neh..hehee..duit..duit..mekasih Mak & Abah!hehehe..pastu, balik..berbuke puase di rumah nenek ku yg terchentaa...luviyuuuu!!

28/8/2011
sambung shoping! dengan kawan sehidup semati ku..insyaAllah..diketuai oleh Farhan Amin..dan dibantu oleh Yusairah & cik Ummi...sayang la korang beb..sanggup melayan aku berjalan..err..berjalan dan membeli-belah..ngeh3...ke Temerloh lagi sekali aku taw..ni sebab atas permintaan kawan-kawan ku inilah..diorang la yg ajak berjalan..lau aku neh, selalunye, xde laa nak berjalan nye..sambil TERbeli lah jawabnye..ngeh3..

time kasih mak, atas "elaun" yg diberi..ngeh3..bukan aku mintak ok! mak bagi..ne ade aku nak minte2 neh..huhuu...bereh untuk hari itu..dapat suda ape yg aku nak beli..hehehe...

##ops, peliknye, kitorang tak snap pic pon time uh..hohoo..xpelah, lain kali la ek sahabat-sahabatku..ngeh3..yg penting, seronok kite berjalan dan membeli ek..huh, nak kene ingatkan diri lagi sekali neh..."Mun,kite kene bersederhane"... :)ye..dan Islam juga mengajar kite untuk bersederhane..errr~~~aku x membazir..membeli barang yang perlu je....hehehe..



.....................................................................................
sekian dari saye...

tatataa...
t.c




No comments: