Friday 2 September 2011

#65 HARI RAYA AKU!!!

SHRMZB!!!


Raye..raye...wahhhss..seronok..alhamdulillah..masih berpeluang menikmati hari kemenangan neh :) ampun maaf dipinte kepade sape2 yg mengenali aku..maaf kirenye terkasar bahasa, tersalah tutur kata, terlanjur perbuatan, dan terumpat baik di mulut mahupun hati..halalkan sekirenye ade barang2 yg dipinjam or terambil..halalkan jugak HUTANG-HUTANG kalau ade la en..ngeh3..ops, sape yg hutang ngn aku??sile bayar..hoho..errm, asenye takde yg hutang ngn aku..aku pon xde kot hutang ngn org,kalau ade, sile ingatkan patik..hoohohoooo..hutang budi dibawa mati ade lah kot..berehhh.. :)


haaa...silekan bertandang ke rumah aku okayy!!
insyaAllah anda akan dilayan sebagai tetamu dgn sgt baik oleh diriku ini...ngeh3..




seperti biaselah..keje yang wajib aku buat tiap-tiap tahun time musim raye2 neh ialah : menggosok baju2 raye ahli keluarge ku..haishh..nampak sangat la aku neh memang terer iron baju en..sharppp punye aku buat..hohoo..ponat weh iron semue uh..2 pon nasib baik taun neh makcik2 ku iron sendiri..lau tak, aku lah yg iron kan sume baju2 diorang termasuk lah ahli keluarge mereke jugak..hahaha..bukan sepasang sorang bajunye..kompem2 la lebih dari sepasang untuk sorang..baju raye pertame..baju raye kedue..baju raye ketige..hah..banyak betol..berikei beno beraye nye.. hohoo!


malam raye, aku agak rajin taw, aku sambung wat ketupat dengan abah & mak aku..hehee..tahun2 sebelum neh, aku tak tolong wat ketupat, coz aku agak tidak pandai membalut ketupat tu..asyik salah je..sepupu aku yg lelaki pon ade jugak yg nak test power bakat membalut ketupat palas tu..hah! hambek la, buat la lau pandai..tahun neh, aku & abah yg settle kan..yeay!


ABAH AGAK KHUSYUK DISITU YE..HEHE.


haa..raye pertame aku baru neh, Alhamdulillah..seronok..aku beraye kat rumah nenek sebelah mak..orang pertame yg aku bersalaman ialah cikgu Anuar a.k.a ABAHku! lepas tu MAK, lepas tu Tuk..lepas tu mak2 and pak2 sedare ku..followed by my cousinsssss...bukan salam2 kosong taw..salam bermaaf-maafan..hah,bagi yg kanak2,duit raye la! hape lagi kan...err~~aku pon dapat jugak..yela..aku kan baru 18! kene ar kasi jugak kat aku neh..ngee~~sangat seronok..


tapi, dalam happy2 ni, ade gak airmata syawal yg keluar.. terkenang sahabat yg tak dapat beraye..err..xpelah..cabaran..


ermm...lepas tu start la busy bertandang ke rumah sedare mare kome neh..huhu...balik beraye, sedare mare pulak lah datang beraye..memang tak kering la tangan neh duk buat air, basuh pinggan..tapi, sempat jugak lagi beraye dgn kawan-kawan..hehehe..fuhh! penat..


raye kedua pon same jugak..yg bezanye, pagi2 lagi kami sekeluarge bangun bersiap sedie ke tanah perkuburan..tahlil beramai-ramai...


MENANTI TAHLIL BERMULA..


lepas je balik dari tanah perkuburan, kami makan2..hehee..sedap betol lah masakan mak! ngeh3..air tangan ibu ku...pastu, jalan..jalannn..jalannnn..bertandang lah ke rumah sedare-mare..tapi, tak lame, sebab ade kawan-kawan yg nak datang beraye..kenalan-kenalan abah & mak pon ramai yg nak datang beraye...layan tetamu lah pulak..hehehe...




tengok gambo kat atas tu ^ aku dengan mak saudare sebelah abah..haishh..x suke bile aku nampak gemuk!! ni time raye pertame..huwaaa!!! maknenye, aku dah makan terlampau banyak kot..huh, tp, aku taknak berdiet..buang mase..makan lah selagi berpeluang untuk makan..ngeh3...


err..raye kedue ^ hah, yg ni angle paling terbaekk untuk menampakkan aku kurus..wakakaka..tahniah MUNIRA!


okelah, ape2 pun, Selamat Raye semue!!!
bermaaf-maafan..lets forgive and forget..okeh? bereh sep kito! hahaha..


okay! tataaa...
t.c
salam.... :)
..................................................................................................
p/s: waktu raye, macam2 aku dapat rase, bukan setakat lemang, ketupat,rendang jewp..aku dapat rase kemeriahan dan keindahan bile berade bersame keluarge.sayangi lah keluarge.. :) same jugak dengan kawan-kawan..time neh la baru aku dapat rase keikhlasan bermaafan face to face dgn kawan-kawan..walaupun tak semue, tapi, aku hargai ungkapan maaf diorang..aku pon mintak maaf jugak neh..tulus dari hati yg dalammmmm sgtttt neh..


keep on smiling :)
me,
MUNIRA





4 comments:

Afiq Aiman Aznan said...

berikei? what's that?

Munira said...

hokalorhhhh...berikei=berie ..hah, xtau la betol dop ejaan nye uh..err..hohoo...

Afiq Aiman Aznan said...

laa. ye ke. ade dlm kamus phg ni? kompom? hahaha

Munira said...

laa...betol la weh..hadoiyai..tanye kat eima la lau nak confirmation sgt..hahaha...