Monday 19 September 2011

#71 La Tahzan by 'Aidh Al-Qarni

Nak tau? Aku baru beli 1 buku. Islamic kind of book. Tajuknye,

"La Tahzan, Jangan Bersedih"
 Don't Be Sad
Setelah Kesulitan Pasti Ada Kesenangan

Dah lame sebenarnye aku nak buku tu. Tapi, sebelum ni walaupun dah beberape kali nampak buku neh terjual kat mane2, aku neh berat2 sangat la rase nak beli. Ade je bende menghalang.(menghalang la sebab nak beli bende lain kan)

So, time kat Alamanda baru neh, masuk MPH Book Store tu, kat pintu masuk tu dah tersusun buku neh. So, memang nak suruh aku belilah gaye nye kan. So, aku pegang dan bersiar-siar la lagi kat dalam MPH tu. Macam teragak-agak lagi nak beli ke tak. Tapi nye, aku neh selalu kalau dah terdetik nak beli, memang akan terbeli jugak lah...(same goes to bende2 lain yg selalu kalau aku kate nak, mmg kompom la aku beli jugak)

Hah, dan aku pon belilah buku tu. Ye, gune duit sendiri lah. Bukan nye mahal sangat pun, so, korang2 belilah jugak. Hehee.. Setakat ni aku baru bace sampai m/s 44.. Yela..penat, tak sempat nak habiskan terus..hahaa..alasan la Munira oi!

ni lah antare part yg aku dah bace : 


Anda tidak akan mampu menutup mulut mereka dan menahan gerakan lidah mereka. Yang anda mampu, adalah hanya mengubur dalam setiap kritikan mereka dan bersikap acuh tak acuh terhadap mereka. Dan cukup mengomentari setiap perkataan mereka sebagaimana yang diperintahkan Allah S.W.T. di dalam firmanNya ini :

.....matilah kamu dengan kemarahan kamu itu.....(Ali-'Imran:119)

Bahkan anda juga dapat melawan perkataan mereka yang buruk dengan diam seribu bahasa dengan cara memperbaiki akhlak dan meluruskan setiap kesalahan anda. Dan apabila anda ingin diterima oleh semua pihak, dicintai semua orang dan terhindar dari celaan, bererti anda telah menginginkan sesuatu yang mustahil terjadi dan mengangankan sesuatu yang terlalu jauh untuk diwujudkan.

Best la buku ni. Yg penting aku dah got my own book. Hahaaa..Korang pon beli2 lah buku yg korang suke tu. Jgn membazir shopping baju, seluar, beg, kasut je tau nye..kan3?? Betol tak aku cakap? haa..Membace amalan mulia lah my dear...

okeh, sekian dari aku, Munira . . .


4 comments:

~cik atin~ said...

bagus2. aq penah bace buku ni tpi x penah abesnye. sbab aq pinjam yg kwan aq. x leh la pinjm lame2. kih3

Munira said...

haa..memang best kan..so, sile lah bace..nak pinjam yg aku pon bole..tp tggu kau ank lime, baru aku siap kot bace..ngehehe..na tggu??ngeee

~cik atin~ said...

bleh. 6t aq branak kembar lime trus.jimat mase sket. ha3

Munira said...

hah..xpe2..banyak lagi mase..sambil2 kau tggu tu, bole lah bersenam ke hape kew en..hehe..