Monday 21 November 2011

#94 C.U.T.I


Dah lambat ke untuk aku wish selamat bercuti?? haha..mungkin tak untuk kawan-kawan IPG... okeh, selamat bercuti!! pandai-pandai la jage diri belake ek.. kalau jatuh, bangun sendiri ye.. ('_')

dan....

seperti biase nye lah.. cuti yg diidam-idamkan neh mmg seronok.. tapi nye, itu time sebelum cuti lah.. bile dah dapat cuti neh, mule lah semue kecoh2 kat fb kate bosan lah takde ape nak buat.. or, biasenye, "makan, tido.. best nye.." eh, best pulak kalau yg begitu..hahahaa..

baru tadi member aku call .. borak la kejap dalam lebih kurang 15 minit mungkin.. kitorang pon duk buat forum melalui cell phone masing-masing yg takdelah canggih pon..(err, ini tidak penting kerane CELCOM menghubungkan kita..haha) forum gapo? ok, Forum Hal Ehwal Cuti Semester...


berdasarkan forum tak bertauliah bersama kawan aku sebentar tadi, rasenye cuti kitorang same je.. haha.. dan tak mustahil kalau org lain pon same jugak aktiviti masa cuti ni.. yelah, tengok tv, tak payah ON, hadap je tv tu..haha.. menonton actually..and, mcm biase, basuh baju..hah, mesin yg basuh..manfaatkan teknologi.. online, bagi yg ade broadband dan sambungan internet di rumah..begitulah secare ringkasnye..

seperti biase, cuti memang sgt sesuai untuk pasangan-pasangan yg nak kahwin..okeh, silekan.. aku tolong meraikan majlis anda, meraikan dgn care mengisi perut dgn makanan2 yg dihidangkan.. wahhs..berat badan akan meningkat nampaknye..oh, tak kesa pon! hahaa..

tapi, baru 3,4 hari cuti, dah merungut bosan.. teruk betollah.. time belajar, sebok nak cuti, dah cuti, sebok nak kerah otak..belajar kununnye... manusie mmg begitu.. aku pon manusie, tahulah! hahaa.. tapi, jgn la duk pikir sgt bosan tu.. byk bende berfaedah kite bole buat sebenarnye.. antare nak dengan tak je..

so, bagi yg rajin, cari lah keje..yg tak rajin, mcm korang2 lah kan, aku rajin! hahaa..ok, kidding..hehee.. yg tak rajin nak keje tu, sile lah jadi assistant sepenuh mase mak ayah korang..bantu ape yg patut.. boleh kan? mestilah.. nak jadi anak mithali kan semue? so, ikhlaskan hatimu wahai anak muda!!..hehee..

bole paham? ke tak puas hati dgn cadangan sederhana bernas aku neh? kalau agak2 tak puas hati, cadangan seterusnya dari aku ielah,  melancong!! wahhhs..best2.. ke mane2 pon bole, rasenye tak perlu lah sampai ke Palestin pulak, takut nanti jadi mangse tahanan, tak pasal2 masuk TV.. kalau nak femes, takpelah.. ~ ~

paling-paling bosan sgt pon, pergi lah melawat sahabat handai.. tanye2 khabar ape salahnye.. bagi yg jenis kurang peramah a.k.a tak berape nak ade kawan, boleh je nak melawat aku..hehe.. kalau aku pon korang tak sudi melawat, takpe.. silelah melawat ZOO..dapat jugak lah buat sesi mengenal haiwan dgn adik-adik dan ahli keluarge... wakakakaa (bace dalam hati ok, jgn gelak mcm ni)

selain itu, korang juge bolehlah melawat sekolah2 pondok ataupon tahfiz yg berdekatan dgn rumah korang.. haa, ini menarik.. insyaAllah.. cuti2 neh boleh jugak lah nak timba ilmu sikit2 kan.. walaupon sikit, tapi ilmu bergune sampai bile2..

err.. cadangan akhir sebelum entry ni tamat ielah... menghadap muka buku! ok, yg ni aku tahu, kalau pon aku tak cadangkan, korang dah buat..haha.. biaselah, zaman IT neh, tak perlu disuruh kalau bende2 camni.. tahu sendiri je kan.. anak jiran aku neh ha, start darjah 2 dye dah ade account FB.. ish ish ish...

Aku & FB?
- aku sedar yg aku perlu kurangkan aktiviti FB-ing aku.. hahaa.. even it is impossible for me to stop FB-ing.. x mungkin! cume, aku nak kurangkan sahaje..bukan nak stop terus.. hehe.. sebab, mcm2 ade kat FB..so, takut jugak kalau ter'like or ter'share bende yg salah and x sepatutnye.. haishh.. mak aku pesan, jgn salah gune kemajuan internet.. haa.. ingat tu adik2!! hehee..

okelah, pertimbangkanlah cadangan2 cuti aku tu ek.. insyaAllah, tak mati lah anda dek kerane kebosanan musim cuti panjang..hehe..

sekian..

.......................................................................................................

p/s : CUTI yg membosankan ni lah yg kite nak sangat kan.. so, manfaatkan lah.. bukan selalu dapat cuti panjang.. setahun sekali je kawan2 ooii.. so, take good care of yourself ok.. jgn buat bende bukan-bukan.. ok, take care.. salam....

D' house,
MUNIRA ANUAR



4 comments:

~cik atin~ said...

alhamdulillah. walau da berari2 cuti tapi stakat ni aq x rase borim ag. sebab schedule aq still penuh stakat ni...he3

Munira said...

wah Cik Atin.. dari keterangan kamu tadi..mmg nampak sgt la kamu neh wanita yg sentiase busy..hahaha.. ^,^

~cik atin~ said...

bz la sgt an..(",)

eceli zaman bz aq da b'lalu. my mom pun da slamat m'darat kat umah ni..so aq skrang bz melayan citer2 korea..ha3

masuk blan 12 ni bz ngan kazen n kawan, jiran tetangga aq nak kawen plak...ho3

Munira said...

hahaha..tgk korean movie pon termasuk dalam busy jugak ek.kui3..

hah, bagus ler tu..tolong jiran tetangge meraikan perkahwinan..hehe..nanti jiran2 bole tolong kau pulak..kui3..