Tuesday 8 November 2011

#89 AIDILADHA

Assalamualaikum ... and peace be upon u.. (same je..hehee)

Rase nye belum terlambat la aku nak ucap SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA a.k.a RAYA HAJI!! sungguh bermakne sambutan ini.. 

p/s : kuih raye ade kat bilik aku neh ha 2 balang, kek pon ade sebekas, bekal yg mak aku kirimkan untuk makan bersame korang2 di maktab..silelah dtg beraye ke bilik saye..cehh..hahaa..

setiap tahun sambut raye haji, so, same je rasenye..hehee.. rendang, ketupat tu dah wajib..lemang? ouh, family aku x buat lemang..i mean, x buat bersame family, ayah aku dan kawan2 nye lah yg buat..tp bukan di rumah nenek aku..dan juge makanan2  lain mmg byk mak sediekan..ok, mak lah, aku tolong2 jew.. huewhueww

malam raye? kat rumah atuk sebelah abah, kalau semue balik raye, kami akan bertakbir raye bersame..so, tahun ini tak lah.. dan mlm raye jugak lah aku akn jd mcm busy giler tau..hah, busy la..busy duk ngantor mesej raye kat kawan2.. ok2, taulah skarang dah trend pakai muke buku belake..tp nye dah wifi takde + BERUKband hampehss gilos.. so, aku pon mengerah tenage jari duk tekan2 keypad fon tu..hehe..rasenye, tak anto msj pon xpe..tapi, saje la kan..at least diorang tahu aku mengingati mereke di hari mulie ini.. ceyhh..

ok, seperti biase, bgn awal2 pagi, settle ape yg patot, dan aku neh mmg keje meng'iron kan baju2 aku, family dan sanak saudara.. hahaa.. i was on duty that day ok..ops, setiap kali raye pon mcm tu..
tp nye, mmg panas la bile aku dah iron kan berpasang-pasang baju melayu, last2, adik2 dan abg ku hanye pakai baju melayu sahaje, seluarnye? yarh! seluar jean..haiyaa, buang tenage betol!

itu trend mereke di zaman remaje?? haaaaaa...biarkan lah..

raye di rumah nenek sebelah mak, adk beradik mak tak ramai, so, bile sorang tak balik, dah terase sunyi..huhuu.. xpelah.. tetap raye jugak.. yg penting mengingati pengorbanan nabi Ibrahim demi mentaati perintah Allah.. kan? ye... kesihatan abah aku tak berape baik lately, so, same jugak la time raye baru ni.. mule2 kami duk kat rumah je, sebab abah pon terbaring sbb kurang sihat..tp pas abah da ok, kami gerak ke umah atok sebelah abah.. dekat je pon..hahaa..

makan2 kat sane sbb adk beradik abh agak ramai yg pulang, meriah.. masak same2, makan same2.. oh, teringat kat kawan2 yg beraye kat maktab..huhuu.. yela, cuti sekejap sbb tu ramai tak balik.. aku pon 2 hari duduk kat rumah, pastu balik maktab semule..

aku pon bawak la juadah2 raye untuk mereke2 neh.. byk jugak..biaselah, mak aku yg duk busy sediekan n suruh bawak untuk diorang neh.. aku pon dah janji nak bawakkan..huhuu.. berkongsi rezeki ape salahnye.. 

sekarang? yup, kat LITTLE LONDON.. ouw, sgt indah kurasakan..Ye sgt lah tu! hahaa..  si roomate aku ni pulak tak balik2 lagi neh ha, tiket takde katenye.. hadap makanan2 neh.. Alhamdulillah..masih ade rezeki untuk aku..

aku nak upload pic2 berkaitan yg aku dah snap time raye...tapi, rase mcm tak perlu pulak pic2 tersebut.. semuenye masih dalam henset atau dalam bahasa inggeris nya ialah cell phone.. jadi, malas lah aku! hahaa.. so, need to go by now..
.........................................................................................................
p/s : tadi plan nye nak tulis bahase inggeris entry neh, dah habis tulis baru teringat semule..hahahaa.. MBM-MBI ..takpelah..hehee

oklah, LITTLE LONDON! peace yawww!! (style AC MIZAL)

salam bulan mulia dari aku,
MUNIRA ANUAR :)

No comments: