Tuesday 28 June 2011

#4 : SENYUM :

hari ni aku belajar satu lagi perkare...


senyumlah...


senyumlah kerana senyuman itu penawar duka..


yeke???yela tu lau aku da cakap cam tu..


tapi senyum pown kene lah bertempat jugak...


jangan la plak kau pegi menziarah orang meninggal dunie pown kau bantai senyum memanjang,,


faham??? ye..aku tau korang paham...


sebab aku gune bahasa melayu...bukan bahase pingu....hahahahah..


haa..ketawe pown bley ubat duka gak...


oit..oit..jgn ketawe banyak sangat...nanti hilang ilmu tu...


lau xde ilmu camne nak hidup???


haaa.....xde ilmu ni ibarat la macam xde pelite time kite duduk dalam gelap gelite..


kan3???betol kan???aku tipu kew?? taklah...aku cakap bende betul..


tapi...kene ingat jugak kite neh berasal dari mane....


hah?? tak tau?? ko bio betul...


ceyhh...gurau pulak..haishhh....


haaa..tau xpe...asal kite dari Yang Maha Kuasa....Allah S.W.T.


so..wat ape2 pon kene la ingat Allah...


panjatkan kesyukuran....hambakan diri kite pada-Nya.......insyaAllah...


sape setuju dgn ape yg aku cakap???ngeh..ngeh..ngeh....


makasih ya ibuk2..bapak2.....hohooooo.....


smile...smile....smile....yeah..aku berjaye.....


tapi kan..lau kau duk sengih cam kerang busuk kat mane2 je yg ko suke en..


haa...tu pelik sikit....so..jgn tanye kenape la lau ade yg kate ko gile...


tu salah kau sendiri....errr...harap aku x buat cam tu..hahaha...


erm...mungkin x...wakakaka...


dengan senyuman yang manis jugak, kite bole menjage hati org lain...


yela kan..contohnye...kau pegi kat kantin ke..cafe ke...kfc ke...or mane2 la en..


tetibe tanpe disangke...lauk yg ko makan x sesedap yg mak korang masak en...


hah..ape lagii...senyum jew lah.....takkan nak panggil mak korang masak plak..


and....yg penting sekali...takkan la korang nak panggil aku yg TERER masak neh???


haa..jawab2...kui3....mustahil korg panggil aku...kui3....


takpon en...kalau lah ditakdirkan korang pegi makan kat rumah org yg x reti masak..


erm...jangan lah kat situ jugak ko bantai muntah en...


lau bole, tahan la sikit...lau da tau x bape sedap uh..


jgn la plak ko telan banyak2 sangat...tak ke pelik 2???hahaha...


ko senyum je la...sekadar amek hati en...at least, org tu rase berbunge hati dye,...


yela en...da diberi penghargaan dengan senyuman yg manis.....btol2..manisnye kurme ini!!!


hohooo....teringat plak lawak sepah...lu org memang terbaek la sepah!!!!


so....lau ade org senyum kat kite...balas la senyuman mereke...


tapi...berhati-hati gak tau....takot ade yg senyum dgn niat jahat...


paham2 je lah zaman sekarang neh....macam2 boleh jadi kan...haishhhh....


risiko hidup..huhuuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....


hah..panjang beno...tu maknenye aku tengah frust...ok???hohooo....


ni jew la yg aku nak kongsi pasal senyum semanis kurma neh..ngeh..ngeh....


yang penting...aku nak bagitau...


aku seronok sangat bile tengok orang lain ketawa kegembiraan....


aku rase puas bile tengok orang gembire...


itulah kepuasan..nak2 plak lau diorang gembire disebabkan aku...


itulah yang paling memuaskan hati....


tapi, ade jugak orang yang tengah sedih disebabkan aku sekarang neh...


ermm..erm....xpe..bende dah lepas....


wokeh2...ape2 pown..ingatlah....bukan kegembiraan je yg patot kite kongsi bersame...


kesedihan pown, kalau ade kawan kite atau ahli keluarge kite yg sedih....


kite kene r bersame-same diorang....ceriakan mereka....


tabahkan hati mereke....insyaAllah....lau niat kite ikhlas...sumenye akn jadi ok..:)


bile dah gembire sangat tu...ingatlah..dari mane datang kegembiraan tu???


ye...Allah.....segale-galenye dtg dari Allah.....


bersyukurlah kepadaNya.....


okeh2....SEP KITO JANGE PECOH!!!!! credit advance to KAMIL AWAKENED!!!!


die la yg ajo aku sebut slogan neh...err..slogan???haa...btol2...hehehe...


ok lah..pen-off....


salam......hidup baik-baik ye semue!!!

No comments: