Friday 22 November 2013

#157 hadiah

Bismillahirrahmanirrahim :-)

This is my first time posting my entry guna tab. Hahaa. .
Ok, today's story is about hadiah to my parents.. ermm. I don't know what would be the most suitable gift for them. U know, parents are the best thing given by Allah to us. Without them, impossible that I'm here writing this. Alhamdulillah.

Harini aku tibe tibe rase yang aku betul2 tak tahu ape nak bagi kat mak and abah aku. Bukanlah sempena apa2. Tapi, sebagai tanda terime kasih. Ya Allah, terime kasih pon tak cukup sebenarnya.

Aku bersyukur sebab I still have my parents with me. Bagi yang sudah kehilangan ibubapa, jgn risau. Doakan mereka berada di sisi Allah, pencipta yang maha kuasa.
Bila sampai hari lahir mak or abah, aku mesti terfikir nak bagi hadiah ape kat diorang. Bila hari ibu or hari bape, aku sambung lagi fikir. Tapi tetap aku taktau.

Sebab,
Aku tau hadiah-hadiah tu semua tak setanding dengan beribu, berjuta jasa pengorbanan and segala kebaikan mak and abah.


Mak ayah kite ni, bukan nak sangat hadiah dari kita. Tengok kite berjaye, capai impian, hidup senang, tu sume sebenarnya yang boleh buat diorang gembira.

Tapi,
Nak buat mereka gembira tu, anak-anak selalu lupa. Lupa. Lupa. Lupa. Tak sedar yang kita lupa.


p/s : Jom kita hadiahkan kegembiraan buat ibu ayah. Jom kita usaha jadi anak yang baik.

Pesan ini pada diri, sendiri.
InsyaAllah.

No comments: